tirsdag den 24. januar 2012

LinkedIn - Kom Godt Igang

LinkedIn – kom godt i gang

Af Martin Daugaard Stevnhoved

I min søgen efter et nyt job har jeg brugt en masse tid på min LinkedIn-profil, og fået en masse gode råd og idéer. LinkedIn er et professionelt netværk, der lidt kan sammenlignes med Facebook; men her er fokus sat på éns professionelle liv. Jeg vil her opsummere de gåde råd jeg har fået, i håb om at andre kan bruge dem. Rådene kan selvfølgelig bruges, lige meget om man er aktiv jobsøgende, eller om man bare vil pudse sin profil af. Det er en rigtig god idé at fylde sin profil ud, og skabe sig et netværk, mens man er i arbejde, så man ikke først skal til det når man står uden job.


Martins indlæg indeholder mange punkter, bl.a. disse som hver især uddybes:
Opdatér i det skjulte
Vælg sprog
Start med groft at udfylde profilen
Skab et netværk
Vælg et ordentligt billede
Udfyld profilen i detaljer
Beskrivelse af ledighed

Læs hele artiklen:  LinkedIn - Kom Godt Igang

1 kommentar:

  1. Karsten dejligt, at du er om dig og linker til relevante artikler. /Bodil Damkjær www.plingyou.com

    SvarSlet