torsdag den 16. februar 2012

Nørdernes revolution er nær!

Nørdernes revolution er nær!

Computerfriend.dk ApS - 16/02-2012 - IT & Kommunikation

Nyt prisvindende koncept er klar til at sikre IT-eksperter fair betaling for det arbejde de har udført gratis for venner og bekendte i årevis.

Alle IT-eksperter kender det. Venner, bekendte og familie har lige et lille computerproblem, de skal have hjælp til at løse. Mange IT-eksperter hjælper med disse problemer, og får oftest en gang aftensmad, en æske chokolade eller en flaske rødvin som tak. Lønnen for den tid, man har siddet og ordnet computerproblemer, matcher ikke de hundredevis af timer, der er brugt på at tilegne sig den viden, der ligger bag.

Ny og nem måde at hjælpe på

Det nyopståede koncept Computerfriend.dk laver om på dette via en platform, hvor IT-eksperter kan udføre online IT-support i deres fritid – og få en god løn for det. Her kan privatpersoner få hjælp til deres computerproblemer og samtidig sikre personen, der hjælper, en fair løn for det.

”Før i tiden hadede jeg, når venner og bekendte spurgte, om jeg lige kunne hjælpe med deres computerproblemer. Nu giver jeg dem bare mit unikke computerfriend-link eller visitkort, når de kontakter mig. Dermed er jeg sikker på, at jeg bliver ordentligt betalt for arbejdet, og at kunderne samtidig får meget billig hjælp i forhold til normale IT-supportfirmaer” siger Jesper M. Nissen, en af de allerede tilknyttede IT-eksperter.

Kompetencer er afgørende

Eksperter, der overvejer at sende en jobansøgning af sted, skal dog være forberedt på, at det ikke er nok bare at kunne finde de rigtige taster. Alle jobansøgninger behandles individuelt, og der lægges primært vægt på kompetencer og erfaring. Godkendte ansøgere kommer derefter igennem en screenings-proces, hvor ukvalificerede personer sorteres fra.

Alder, køn og geografisk placering er underordnet i forhold til højtvurderede ting som IT-færdigheder, erfaring, god kundekontakt og forståelse for tekniske problemer. Dermed har både talentfulde studerende og erfarne IT-supportere muligheden for at tjene ekstra penge hjemmefra. 

Egne erfaringer udviklede sig til international horisont

Via systemet kan IT-eksperter slippe for al administration og de dyre licenser, der er nødvendige for at drive en support-virksomhed. I stedet kan de koncentrere sig om at yde den hjælp, de er gode til. De kan arbejde og tjene ekstra penge, når de har tid til det, og dermed selv styre arbejdstid og ekstra indtjening.

”Idéen udsprang af vore egne erfaringer med IT-support til venner og bekendte, hvor vi ville ønske, at der var et system, der gjorde processen fra indledende kontakt til betaling for det udførte arbejde meget lettere. Konceptet er meget skalerbart, og vi har derfor sikret os til fremtiden. Vi arbejder frem mod at udbygge konceptet internationalt og dermed starte ”nørdernes revolution” flere steder i Europa.” siger Thomas Wiborg Steen, Adm. Direktør og grundlægger af Computerfriend.dk ApS

Om Computerfriend: Computerfriend.dk er et onlinekoncept med IT-support udført af IT-eksperter hjemmefra. Idéen startede i IDEA-HOUSE inkubatorordningen i Esbjerg, og deltog i Venture Cup 2010, hvor de vandt servicekategorien. Dette udmundede i stiftelsen af Computerfriend.dk ApS i juni 2010, efter Innovation MidtVest investerede i selskabet via venturekapital. Firmaet blev for nyligt listet af Jyllandsposten som en af Danmarks 10 nye IT-kometer.

computerfriend.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar