tirsdag den 13. marts 2012

Prisvindende innovativ support-idé er nu virkelighed

Computerfriend.dk
Prisvindende innovativ support-idé er nu virkelighed
Vinderne af servicekategorien ved Venture Cup 2010, lancerede for et par uger siden IT-konceptet, der skal gøre danskernes hverdag lettere. De har stiftet Computerfriend.dk, der nu yder online IT-support døgnet rundt.


Computerfriend.dk, der i 2010 blev kåret til Danmarks bedste nye servicekoncept, er nu gået i luften. Siden kåringen er der blevet arbejdet intenst på at gøre idéen til virkelighed, hvilket har inkluderet en hær af frivillige IT-folk, der har været med til at teste systemet.


Det har hele tiden været vigtigt for folkene bag den netbaserede tjeneste, at prisen for hjælp skulle være lav og gennemskuelig. Der eksisterer derfor intet kørselsgebyr, opstartsgebyr, hastegebyr eller noget som helst i den stil. Samtidig skal der være hjælp at hente netop når problemet opstår, og ikke adskillige timer efter.


”Det, der gør vores system unikt, er, at vi uafhængigt af normale åbnings- og arbejdstider kan tilbyde professionel og billig hjælp til folk lige når de har brug for det,” siger Thomas Wiborg Steen, direktør og grundlægger af Computerfriend.dk ApS


Kunderne lærer af at følge med
Supporterne logger ind hjemmefra og udfører supporten online. Al support foregår hurtigt og nemt online, hvilket betyder, at folk med få klik kan få hurtig og nem hjælp til deres computerproblemer. 


Mens problemet bliver løst, kan kunderne sidde med benene oppe på skrivebordet og følge med i problemløsningen på deres egen skærm. Herved kan kunderne enten lære, hvordan de selv løser og undgår problemet, eller bare lade IT-supporteren klare sagerne.


Tidsspilde skal undgås
”Ofte sidder man og bøvler med et specifikt problem i lang tid, og det tager vigtig tid fra en stresset dagligdag. De tidskrævende problemer kan ofte løses hurtigt af en vores supportere, og man undgår at sidde i timevis og bruge sin tid på noget, der af den rette person kan løses på et kvarter” siger Thomas Wiborg Steen.


Balancen mellem at få tid til både karriere og familie, er i nutidens travle hverdag i øget fokus. Computeren er et vigtigt redskab i hverdagen, og oplever man problemer, skal de løses hurtigt. Det er normalt ret tidskrævende at skulle ordne det selv, vente på en tekniker eller aflevere computeren i en butik. Dette tidsspilde forsøger IT-tjenesten at gøre op med.


Systemet sikrer fair betaling til IT-supporterne
Den oprindelige idé udsprang fra iværksætternes egne erfaringer med IT-support til venner og bekendte, hvor de manglede et system, der gjorde det muligt at udføre supporten hjemmefra med klare linjer omkring, hvad IT-support er værd. Med det system, der nu er udarbejdet, er IT-supporterne sikret en fair betaling og kunderne kan samtidig få billig og gennemskuelig IT-support.


God start og glade kunder
Systemet er i de sidste mange måneder blevet gennemtestet, og de første supportsessioner har været en god oplevelse for både kunder og eksperter. I de første uger, hvor systemet har kørt, har kunder fået professionel hjælp til alt fra at sætte kode på deres netværk, til at gøre deres gamle computer hurtig igen.


”Pludselig kunne jeg ikke få kontakt med min printer, selvom alle ledninger sad rigtigt i og alt så ud som det plejer. Da jeg fik fat i supporteren fra Computerfriend.dk, viste det sig, at printerdriveren var blevet beskadiget, og skulle geninstalleres. Jeg ved ikke, hvor lang tid der var gået, før jeg selv havde fundet den fejl, men Computerfriend.dk’s supporter klarede det på 10 minutter – og han slap ikke kontakten, før jeg stod med mit første print i hånden” siger Louise Pedersen, en af de første kunder ved Computerfriend.dk


Computerfriend.dk ApS
Borgergade 66, st. tv.
6700 Esbjerg 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar