onsdag den 28. marts 2012

Der pukles på århusiansk talentfabrik

www.CZOO.dk










Der pukles på århusiansk talentfabrik

Ved de netop afholdte eksamener på Aarhus Tech blev det til både topkarakterer og medaljer til to mediegrafikerelever fra den aarhusianske kommunikations-virksomhed CZOO. Det var den fuldendte afrunding på bureauets målrettede talentprogram.

“CZOO har et talentprogram, hvor vi håndplukker de bedste mediegrafikerelever fra en årgang og tilbyder dem en læreplads”, forklarer partner Sune Engelund. “Herefter gennemgår de et tre et halvt års uddannelsesforløb, hvor de bliver udfordret og udviklet både personligt og fagligt.” Og målet er intet mindre end at skabe de bedste grafikere i branchen.

Når bureauet har en kamel som logodyr, kunne man fristes til at tro, at det er fordi, der skal pukles i læretiden. “Det er jo en kendt sag, at udvikling ikke kommer af sig selv”, fortæller den ene af de to nyuddannede mediegrafikere Rie Hueg-Davidsen. “Der er ingen tvivl om, at med de høje faglige ambitioner hos CZOO, skal både elever og virksomhed investere masser af tid og kræfter i et vellykket uddannelsesforløb” tilføjer den anden nyslåede mediegrafiker Lorena Cruzado.

Og det er måske netop kravet om at investere tid, som får andre bureauer i kommunikationsbranchen til at holde sig tilbage fra at tage elever. Derfor ender en del af mediegrafikereleverne hvert år med at sidde i skolepraktik fremfor at komme ud i en virksomhed. Da mediegrafiker er et håndværk, læres det bedst ude i marken med briefinger, kundekontakt og deadlines.

Da de to mediegrafikerelever var de eneste på deres hold, som fik topkarakterer, må man konkludere, at første “leverance” fra talentfabrikken har levet op til kvalitetskontrollen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar