tirsdag den 20. marts 2012

Hvordan holder du rede på ansøgninger og jobopslag?



Hvordan holder du rede på ansøgninger og jobopslag?


Af Karsten A. Krabbe
Hvis man har mange ansøgninger ude, så er det svært at huske dem. Ikke mindst at holde dem ude fra hinanden. 
En eller anden form for database er jo absolut en fordel. Men databasen skal jo også opdateres løbende. Dvs. ekstra indtastningsarbejde.
Her er et lille trick, som jeg selv bruger: Jeg printer jobopslaget ud med et program, der hedder CutePDF. Dette program gør det muligt at "skrive ud" Ikke på papir, men i form af et PDF-dokument, som gemmes i en Mappe (Bibliotek/Folder), som jeg kalder »Jobopslag«.
I praksis er det ganske nemt:
• Tast Ctrl+P for at skrive ud.
• Vælg CutePDF som printer.
• Gem det PDF-dokument, der 'udskrives' i Mappen Jobopslag.
(Du skal give jobopslaget et navn, så det minder om det navn, du brugte til din ansøgning!)
F.eks. "skibsrederPDF", når du kaldte ansøgningen: "skibsreder.doc"
 - Ud over et sigende navn kan jeg godt lide at angive datoen, jeg har sendt ansøgning, f.eks."skibsreder20032012.doc"  (altså ansøgning sendt 20. marts 2012)
CutePDF kan du hente flere forskellige steder, hvis du googler CutePDF. Det findes både i en gratis og en betalingsversion.


Udskriv jobopslag som et PDF-dokument
Collage af Karsten A. Krabbe

Ingen kommentarer:

Send en kommentar